O mnie

Ur. 1991. 


Artist Statement:
W swojej praktyce artystycznej posługuję się kolażem. Za jej pomocą dokonuję interwencji i wchodzę w polemikę z sytuacjami społeczno-kulturowymi, a także innymi dziełami sztuki. Poprzez wyjęcie ich z pierwotnego kontekstu i sklejenie w nową rzeczywistość – fragmentaryczność staje się spoiwem.

Swoimi pracami wyrażam niezgodę na spójnią patriarchalną narrację, która notorycznie pomija głosy i spojrzenia kobiet. Tworzę język, którym przekazuję perspektywę kobiecą. Jest to nawarstwienie aspektów intymnych i osobistych, wciąż na wskroś politycznych.

Posługiwanie się kolażem jest ponadto badaniem możliwości przeniesienia niektórych narzędzi i procesów terapeutycznych w pole sztuki. Praca nad tym, czego się doświadczyło, co się zobaczyło, wchłonęło. Przepracowywanie tego, co stare, wytwarzanie dalszego sposobu postępowania, wydobywanie treści ze środka – jest
istotą mojej praktyki artystycznej.

 

Wybrane wystawy zbiorowe:
2020: Jesteśmy ludźmi, Galeria Labirynt, Lublin
2020: Enklawa, Propaganda, Warszawa [link]
2020: The Art of Love II, wirtualna galeria Envision, Dallas (Texas)
2019: Popatrz na/we/przeze mnie, Poczekalnia, Łódź


Ilustracje w magazynach:
2021Zin BOMBA III: Katastrofa (PL)
2021: Art Hole: 10 (UK)
2021: ArtMagazineium, March Issue  [link]
2021: the MASS, ERASE issue (UK) (link)
2020: the MASS, MATRIARCHY issue (UK) [link]
2020: Florence Contemporary Gallery Catalog, 01 issue (IT) [link]
2020: SLEVIN Magazine, 7th issue (IDN) [link]
2019: Playboy Polska
2019: magazyn PROwincja [link]


Nagrody:
2020: Wyróżnienie na wystawie „The Art of Love II”, wirtualna galeria Envision Arts, Dallas (Texas)


Edukacja:

(2011-2016) Kulturoznawstwo, Instytut Kultury Polskiej, Uniwersytet Warszawski.
Tytuł magustry (2017), specjalizacja Kultura wizualna. Praca magisterska pt. „Bez obrazu – nieistnienie: o traumatyzującej obawie przed byciem pominiętym przez obraz”